Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk


Zwyciężyły w konkursie 24h Fortum Challenge

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Studentki Natalia Łozińska i Joanna Wypych z Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu zwyciężyły w finale konkursu 24h Fortum Challenge, który odbył się na Stadionie Miejskim we Wrocławiu.
Zwyciężyły w konkursie 24h Fortum Challenge

Jury złożone z ekspertów Fortum doceniło opracowaną przez nie koncepcję innowacyjnej aplikacji mobilnej, mającej na celu walkę z marnowaniem żywności. Laureatki zostaną nagrodzone wyjazdem studyjnym do Sztokholmu, a także dwumiesięcznym płatnym stażem w Fortum.

Uczestnicy konkursu 24h Fortum Challenge, który rozpoczął się we wrześniu ubiegłego roku, mieli za zadanie opracować koncepcję innowacyjnego rozwiązania, które mogłoby znaleźć zastosowanie w nowoczesnym domu lub mieście przyszłości. Do marcowego finału zakwalifikowały się trzy zespoły, które stworzyły najciekawsze projekty i najlepiej zaprezentowały się podczas kolejnych etapów rywalizacji.

W finale znalazła się koncepcja autorstwa Jacka Zasady, Jędrzeja Kuszaka i Pawła Sobolika, zakładająca stworzenie słuchawki prysznicowej z miernikiem poboru, która umożliwiłaby bardziej świadome korzystanie z wody. Na inny pomysł wpadła Izabela Masiejczyk wraz z zespołem, który współtworzyli Michał Szmigiel i Łukasz Śliwa. Zaproponowali ustawienie w przestrzeni miejskiej rowerów stacjonarnych, które mogłyby zostać wykorzystane do produkcji energii służącej między innymi do ładowania urządzeń mobilnych czy wymiany zdobytych jednostek na bilety na wydarzenia kulturalne.

– Konkurs 24h Fortum Challenge wpisuje się w nową strategię naszej firmy, zakładającą między innymi rozwój w obszarze tworzenia rozwiązań dla zrównoważonych miast. Byliśmy bardzo pozytywnie zaskoczeni innowacyjnością wszystkich zgłoszonych projektów i stanęliśmy przed bardzo trudnym wyborem najlepszego z nich. Dziękujemy wszystkim uczestnikom za zaangażowanie. Ich postawa udowadnia, że młodzi ludzie potrafią bardzo odpowiedzialnie myśleć o przyszłości, w której nie tylko chcieliby żyć, ale również ją współtworzyć – mówi Tomasz Śmilgiewicz, dyrektor ds. sprzedaży Fortum, który wszedł w skład konkursowego jury.

Zwycięski projekt autorstwa Natalii Łozińskiej i Joanny Wypych zakłada stworzenie aplikacji mobilnej, która umożliwi automatyczne kontrolowanie dat przydatności do spożycia produktów umieszczonych w lodówce. Dzięki temu nie tylko będzie możliwe ich bardziej efektywne wykorzystanie, ale również zmniejszy się skala problemu marnowania żywności.

– Nasza aplikacja będzie przypominać o kończącej się dacie ważności spożycia danego produktu. Dzięki niej, każdy zabiegany człowiek nie będzie musiał się martwić o swoje zapasy żywności, ponieważ kilka dni przed upływem terminu ważności dostanie przypomnienie na swojego smartfona z informacją, który produkt niedługo będzie niezdatnym do spożycia. Nasza aplikacja jest dla każdego. Dla mamy, dla taty, dla dziecka. Nie trzeba z niczego rezygnować, a można tak wiele zyskać: czas, lepsze samopoczucie, większe oszczędności a przy okazji poprawę jakości naszego środowiska – napisały Natalia Łozińska i Joanna Wypych, w eseju zgłoszeniowym do konkursu 24 h Fortum Challenge.


otomedia.pl



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Sobota 18 maja 2024
Imieniny
Alicji, Edwina, Eryka

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl