Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Wrocław
Mieszkanie w centrum tańsze niż na obrzeżach?

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Wrocławianie, stojąc przed wyborem dzielnicy, w której chcą kupić mieszkanie, nierzadko zastanawiają się pewnie nad tym, która oferta okaże się dla nich naprawdę korzystna. Im dalej od centrum, tym dłuższa droga do pracy, ale ceny mieszkań na obrzeżach są zazwyczaj niższe. Czy przy podejmowaniu tak ważnej decyzji powinniśmy kierować się jednak tylko ceną mieszkania?
Mieszkanie w centrum tańsze niż na obrzeżach?
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.

Mieszkańcy Wrocławia w codziennych korkach tracą nie tylko czas, ale i pieniądze. Z przeprowadzonych w marcu br. badań wśród prawie 1200 wrocławskich kierowców wynika, że na dojazd do pracy tracą oni średnio 33 minuty. Licząc drogę powrotną do domu, okazuje się, że w samochodzie spędzają ponad godzinę dziennie. Miejsce zamieszkania i środek transportu, którym się poruszamy, to czynniki przesądzające o tym jak długo dojeżdżamy do pracy. Przy wyborze własnego M najczęściej kierujemy się ceną. Warto jednak patrzeć perspektywicznie i obliczyć wszystkie koszty, które pociąga za sobą mieszkanie w danej dzielnicy.

Przykładowo, mieszkanie o powierzchni 53,23 m kw. w dzielnicy Krzyki (Partynice) kosztuje 6 200 zł brutto za m kw., co oznacza, że koszt zakupu całego mieszkania wynosi 330 026 zł brutto. Miesięczna rata kredytowa takiego mieszkania, przy odpowiednich założeniach, będzie wynosiła 1547,47 zł. Nieopodal wrocławskiego rynku można znaleźć mieszkania o metrażu 51,78 m kw., za które trzeba zapłacić 7 999 zł brutto za m kw., czyli łącznie 414 191,33 zł brutto. Wtedy rata kredytowa będzie wynosiła odpowiednio 1942,12 zł miesięcznie.

Klienci, którzy szacują koszty związane z zakupem mieszkania, bardzo często biorą pod uwagę tylko cenę za m kw. lokalu i wysokość miesięcznej raty kredytowej. Zapominają o tym, jakie wydatki będą musieli dodatkowo ponieść na dojazdy do pracy i powroty do domu – podkreśla Dariusz Wilk, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu w Gant Development SA. Mieszkańcy odległych dzielnic, którzy jeżdżą do pracy samochodem, są skazani nie tylko na stanie w korkach, ale również na koszty związane z eksploatacją samochodu, zakupem paliwa i  parkingami.

Zakładając, że pokonujemy codziennie około 14 km w obie strony i dojeżdżamy do pracy 5 dni w tygodniu, czyli 20 w miesiącu, miesięczne wydatki na paliwo sięgają około 130 zł. Dodatkowo należy doliczyć koszt parkowania w centrum, który wynosi około 300 zł miesięcznie. Mieszkając na Podwalu można dojść do rynku w ciągu niespełna 10 minut i zaoszczędzić nie tylko czas, ale i pieniądze.

Ogólna zasada na rynku nieruchomości głosi, że im bliżej centrum, tym drożej. Potwierdzają to dane dla większości dużych miast w naszym kraju. W stolicy Dolnego Śląska mieszkania w dzielnicy Psie Pole czy Fabryczna są tańsze od tych w Śródmieściu czy na Starym Mieście o ponad 40% - mówi Krzysztof Nowak, Analityk Działu Badań i Analiz Emmerson S.A. Trzeba jednak pamiętać, że oferta, która na pierwszy rzut oka może wydawać się bardzo atrakcyjna cenowo, po gruntownej analizie może okazać się już niewarta uwagi. Mieszkańcy nowych osiedli mieszkaniowych zlokalizowanych blisko miejskich granic bardzo często skarżą się, że nie posiadają one odpowiedniej infrastruktury komunikacyjnej, ale także tej społeczno – socjalnej. Wiąże się to nie tylko z uciążliwym wymogiem dojazdu do pracy i z powrotem do domu, ale również z większą wyprawą choćby na zakupy.

Kampania Żyj bez korków

Celem kampanii jest zwrócenie uwagi mieszkańców dużych miast na to, ile czasu codziennie spędzają w korkach, jaki to może mieć wpływ na jakość życia i ich samopoczucie. Dodatkowo przeprowadzone zostały badania wśród kierowców w Warszawie.

Organizatorem kampanii jest firma GANT Development S.A. Partnerami akcji są firmy Garmin Polska oraz Yamaha Motor Polska.

Badanie wśród wrocławskich kierowców

Badanie ankietowe w ramach kampanii Żyj bez korków zostało przeprowadzone w dniach 22-24 marca 2011 na 12 skrzyżowaniach w centrum Wrocławia na grupie 1181 osób – kierowców (w tym 769 mężczyzn i 412 kobiet), którzy podróżowali po Wrocławiu. Pytania dotyczyły tego ile czasu kierowcy spędzają stojąc w korkach w poszczególnych dzielnicach miasta oraz ile czasu potrzebują na dojazd do centrum a także czy spodziewają się poprawy warunków na drogach.


Fleishman-Hillard



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Sobota 18 maja 2024
Imieniny
Alicji, Edwina, Eryka

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl